background img

The New Stuff

Eurovision 2013 - Favorilerim


Bu sene Eurovision'a Türkiye katılmadı, hepimizin bildiği gibi. Fakat ben her zaman yaptığım şeyden vazgeçmedim bu sebeple. Eurovision şarkılarını önceden dinleyip aralarında beğendiklerimi 'favorim' diye belirlerim ve izlerken de hangisi daha çok hoşuma gittiyse o ülkeye oy gönderirim. En büyük zevkim budur. Eurovision yarışmalarını seyretmek acayip bir zevk veriyor bana.

Bu sene de birkaç favorim var tabii. Fakat şunu belirtmek isterim ki bu seneki Eurovision pek olmamış gibi. Yani şarkılar geçen seneye göre oldukça kötü. Geçen seneki şarkılar çok iyiydi ve benim de çok fazla favorim vardı. Bu sene belirli birkaç ülke var sadece kafamda. Onları da sizlerle paylaşmak istedim.

İlk olarak en çok beğendiğim şarkı İsrail'in şarkısı oldu. Fakat tabii müzik ve sesten çok politika gibi şeylerin de bu yarışmada etkili olmasından birinci olacağına pek bir ihtimal veremiyorum. O ihtimali vermesem de bence bu senenin en güzel şarkısı veya beni en çok etkileyen şarkısı bu oldu. 


Sonraki favorim ise Beyaz Rusya. Şarkı tam Eurovision formatında. Hareketli bir şarkı, eğlenceli. Aynı zamanda şaşırdığım bir nokta oldu. Şarkının klibinin sonunda 2009'daki yarışmada birinci olan Alexander Rybak çıkıveriyor ortaya. Hoş bir jest olmuş bence.


Rusya'nın şarkısı da çok hoşuma gitti. O da kesinlikle favorilerim arasında.


Malta'nın şarkısı da eğlenceli, hoş bir şarkı. Şarkıyı Gianluca Bezzina söylüyor. Kendisi de oldukça sevimli ve güler yüzlü olduğundan bunun şarkıya da yansıdığını düşünüyorum açıkçası. Çünkü şarkıyı ilk dinlediğimde pek beğenmesem de ikinci sefer dinlemeyi tercih ettim sonradan ve devamı da geldi öylece.


Benim favorilerim bunlar. Tabii ki yine bu şarkılar arasında performansını en çok beğendiğim ülkeye oy göndereceğim. Fakat tabii önce yarı finalden geçmeleri gerekiyor. İlk yarı final yarın, ikincisi Perşembe günü düzenlenecek ve final de Cumartesi günü olacak. 

Bir de şöyle bir durum söz konusu; Finlandiya'yı temsil eden Krista Siegfrids, ülkesinde eşcinsel evliliğe onay verilmediği için buna karşı protesto amaçlı, performansı sonrasında o sırada sahnedeki orkestra arkadaşlarından hemcinsi olanı ile öpüşecek. Bu kararını önceden dile getirdi. Canlı yayın olduğu için bunun önüne de geçme gibi bir imkanları olmayacak. Bana sorarsanız ben de kesinlikle destek veriyorum bu durumda. Şarkıyı beğenmemiş olsam bile böyle bir noktaya değinmeleri çok hoş bir durum. Sonuç olarak herkes için özgürlük, herkes için adalet politikasını izlemekteyim. Eşcinsel arkadaşlarımın, takipçilerimin her zaman olduğu gibi yanındayım, destekteyim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.