background img

The New Stuff

Eurovision 2013 Birincisi: Danimarka!

İçveç'in Malmö şehrinde gerçekleşen 58. Eurovision yarışması Cumartesi günü büyük final ile karşımızdaydı. Türkiye'nin yarışmaya katılmamasıyla birlikte, TRT yarışmayı yayınlanmadı. Bir çok Eurovision tutkunu da çareyi internette -benim gibi- ya da Azeri veya Gürcü kanallarda buldu.

Her sene olduğu gibi büyük bir heyecan içerisinde izledim yarışmayı. Benim favorilerim mutlaka ki vardı ve geçtiğimiz hafta içinde de sizlerle favorilerimi paylaşmıştım. Bunlar; Rusya, Beyaz Rusya, Malta ve İsrail'di. İsrail ne yazık ki yarı finali geçemedi. Diğerleri geçti fakat Rusya 5., Beyaz Rusya 16. ve Malta da 8. sırada tamamladı yarışmayı.


Bu senenin şarkıları, geçen senenin şarkılarına göre oldukça kötüydü açıkçası. Birinci olan şarkı Emmelie de Forest'in seslendirdiği Only Teardrops şarkısı ile Danimarka oldu. Şarkı favorilerim arasında değildi fakat dinledikçe en iyi şarkının da o olduğu anlaşılıyor. Hakkettiğini düşünüyorum fakat Rusya'nın birinci olmasını isterdim.

Azerbaycan, oylama boyunca birinciliği acayip derecede zorladı fakat bir türlü birinciliğe oturamadı. Fakat ikinci olarak da bizi gururlandırdı ve yarışma boyunca ellerinde yine Türk bayrağı vardı.

Beni şaşırtan olay ise Ukrayna'nın üçüncü olması. Bana göre şarkı çok çok kötüydü ve nasıl o kadar puanı aldı, nasıl  üçüncü oldu hiç bilemiyorum.

Ayrıca bu Eurovision'un en çok konuşulan ismi Krista Siegfrids oldu. Ülkesi olan Finlandiya'da eşcinsel evliliğe onay verilmediği için protesto amaçlı, kendisine şarkıda eşlik eden hemcinsiyle şarkı sonunda öpüştü. Performans oldukça iyiydi. Protestoyu da kesinlikle destekliyordum. Fakat pek başarılı olamadı oylama sırasında ve sondan üçüncülükle tamamladı yarışmayı.

İrlanda ise sonuncu oldu.

İşte Danimarka'nın kazandığı şarkı:

İkinci olan Azerbaycan'ın şarkısı:

Üçüncü olan Ukrayna'nın şarkısı:

Favorim olan Rusya'nın şarkısı:

Ve Finlandiya'nın şarkısı:

Bir sonraki Eurovision'u da şimdiden sabırsızlıkla bekliyorum. Bakalım seneye Türkiyeyi de finalde görebilecek miyiz? Ve ülkemizi hangi isim temsil edecek? Bekleyelim görelim diyorum. 

Bol Eurovision şarkılarıyla dolu günler! 

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.