background img

The New Stuff

Düğümlere Üfleyen Kadınlar - Ece Temelkuran


Öncelikle Düğümlere Üfleyen Kadınlar, Ece Temelkuran'ın okuduğum ilk kitabı oldu. Bu demek değildir ki Ece Temelkuran'ı da yeni tanıdım. Biliyordum fakat ilgimi çeken bir kitabı olmadı açıkçası. Hani bunu mutlaka alıp okumalıyım demedim hiçbir kitabı için. Fakat Düğümlere Üfleyen Kadınlar'ın ismi çok duyuldu ve birkaç blogda da dile getirilen güzel yorumlar sayesinde içimde bir merak duygusu oluşuverdi ve işte o zaman dedim ''Bunu mutlaka alıp okumalıyım.'' diye.

Öyle de yaptım. Aldım ve okudum. İlk olarak Ece Temelkuran'ın yazım diline bayıldığımı söylemeliyim. Konuları ve duyguları en açık biçimde, okuru fazla sıkmadan, harika bir dille anlatıyor. Düğümlere Üfleyen Kadınlar'ın konusu zaten oldukça güzel ve sizi içine çekiyor.

Kitabın konusu: Olaylar tamamiyle Ortadoğu'da geçiyor. Bu bir yolculuk hikayesi aslında. Tunus'dan Mısır'a, oradan Libya'ya. Yolculuğa ise dört kadın birlikte çıkıyor. Hepsinin bir hikayesi var, bir sırrı. Hepsi de aslında yüzleşmekten korktuğu sırlarından kaçmak için çıkıyorlar bu yola. Biri hariç. O da Madam Lilla. O hikayesinin sonunu yazmaya gidiyor.

Kitaptan çok bahsetmek istemiyorum açıkçası. Sebebi ise aslında bir çok konuyu içinde barındırıyor olması. Yani Temelkuran, kitapta sadece bir konu üzerinde odaklanmamış. Dört kadının da hayatına yer vermiş, hepsini bir noktada toplamış. Bu macera dolu serüveni bence siz de ellerinizin arasına almalısınız.

Kitabı farklı kılan bir diğer nokta da, bölüm başlarında, o bölümün en kilit noktasının verilmiş olması. Yani bölümde anlatılan hikayenin en düşündürücü en derinden olan kısmı alınıp ilk başa konulmuş ve ardından hikaye baştan anlatılmaya başlamış. Bu da biz okurları olay üzerinde düşünmeye ve kafa yormaya davet ediyor. Böylelikle kitabın tadı daha bir güzel oluyor. Umarım ki anlatabilmişimdir.


Bir de bende şöyle bir durum oldu. Kitabın kapağı beni acayip şekilde etkiledi. Yani kitabı elime aldığım anda ister istemez her seferinde birkaç dakika kitabın kapağına bakıyorum öylece. Niyeyse içim duygu doluyor, sonra açıp okuyorum. Belki tuhaf gelebilir sizlere fakat gerçekten kapağı beni etkileyen bir kitap, anlıyorum ki çok hoşuma gidecek. Bu da öyle oldu. Hatta en iyisi oldu.

Son zamanlarda yazılmış en başarılı ve okura en güzel şekilde sunulmuş bir roman diyebilirim. Şiddetle tavsiye ederim. Okuyanlarınızın, okumak isteyenlerinizin yorumlarını bekliyorum.

Kitabın aynı zamanda bir tanıtım videosu bulunmakta. Onu da izlemenizi isterim.


İyi okumalar...


5 yorum: Leave Your Comments

  1. kitabı keyifle okudum, benim de okuduğum ilk EceTem kitabıydı, ama tanıtım videosunu izlememiştim, paylaşımınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. arkadaki müzik nedir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  3. arkadaki müzik nedir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.