background img

The New Stuff

Ayşe Kulin - Bora'nın Kitabı


Eveet, bir kitap daha okundu ve kitaplıktaki kitapların arasına sıkıştırıldı.

Ayşe Kulin, Gizli Anların Yolcusu adlı romanı ile bir çok okuyucusunu şaşırttı ve bir çoğunu da kendisine daha da bağladı. Oldukça özgün ve farklı bir anlatıma sahip, içerik olarak da bir çok romandan fazlasıyla farklı olan bu kitap sonrasında, Kulin yeni kitabını da kitaplığımıza koymamızı sağladı.

Ayşe Kulin'in hiçbir kitabını alıp okumadım, ta ki Gizli Anların Yolcusu'na kadar. İlk okuduğum kitabı o oldu ve beni kendisine çekmeyi de başardı. Cesurca bir konuyu ele alan Kulin, eminim ki beğenilerin yanı sıra bir çok sert eleştiri de almıştır.

İki imkansız ve 'gizli' aşkı anlatan bu kitabın sonrasında; oldukça zorlu, değil eşcinselliğin, kadınların, kızların bile yok sayıldığı bir coğrafyada büyüyen ve kendisini bile zorla kabullenen, hayatının her bölümünde darbeler almış Bora'nın dilinden yazılmış bir kitap geldi önümüze. Adı da ''Bora'nın Kitabı'' oldu.

Kulin, aynı cesurluğu, aynı akıcı anlatımı bu kitabında da devam ettirmiş ve okuyucularının yüreğine, kurduğu cümlelerle oldukça duygusal ve iç karartan duyguları, olaylarla beraber başarılı bir şekilde aktarmış.

Kitaptaki olayları ayrıntısıyla yazmak ve kitabın heyecanını yok etmek istemiyorum. Tek söyleyeceğim, hiçbir ön yargınız olmadan bu kitabı alın ve okuyun. Tabii önce Gizli Anların Yolcusu'nu okumamazlık etmeyin. Eğer ki içinizdeki o ön yargıları yok etmeden okumaya çalışırsanız, kitabın belli bir bölümünden sonra bir tarafa atabilirsiniz. Umarım yazdığım bu son sözler gerçekleşmez ve sonuna kadar okursunuz. İyi okumalar...

TANITIM BÜLTENİ


''Önce gerçeğimi kendime kabul ettirirken yoruldum! Sonra gizlerken... Daha sonra yüzleşirken... Kendim olmaya hakkım olduğunu anladığımda... Kendimle barışırken... Gerçeğimi başkalarına kabul ettirmeye çalışırken... Benim gibi binlerce, on binlerce insanın var olduğunu öğrenirken... Yoruldum!''

Acımasız günlerin gölgesinde geçen çocukluğunun yaralarını sarmak ve geçmişini silmek için İstanbul'a gelen genç bir adam: Bora. Tam hayatını değiştiren aşkı bulup umudu yeşerdiğinde, geçmişi yeniden karşısına çıkacak ve kendi öyküsünü anlattığı Bora'nın Kitabı onu bir girdabın içine sürükleyecek.

Gizli Anların Yolcusu'ndan tanıdığımız Bora'nın hazin öyküsüyle Ayşe Kulin, sadece genç bir adamın kişisel varoluş mücadelesini değil, bu coğrafyanın zorlu koşullarında bir insan, bir aşık, bir birey olabilmenin imkansızlığını anlatıyor.

Bora'nın Kitabı, kabuğundan sıyrılmaya ant içmiş insanların büyük mücadelesinin romanı.

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.